Metropolitan Hospital
Το μέλλον στην υγεία

Του Άρη Μπερζοβίτη

<<< Προηγούμενη σελίδα


Ο ιατροκεντρικός του χαρακτήρας, η παροχή ιατρικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, το καταξιωμένο επιστημονικό του δυναμικό, η τιμολογιακή του πολιτική, οι διάφορες καινοτομίες του και σαφώς η καίρια γεωγραφική του θέση, έχουν δημιουργήσει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για την εδραίωση στο χώρο της υγείας, αλλά και τη σταθερή ανοδική πορεία του Metropolitan Hospital.
"Η εμπειρία όλων των συντελεστών του Metropolitan Hospital ανέδειξε τη σημασία της δημιουργίας μιας θεραπευτικής μονάδας με ιατροκεντρικό χαρακτήρα, με σκοπό την παροχή ιατρικής φροντίδας υψηλής ποιότητας. Ταυτόχρονα, αναγνωρίσαμε πρώτοι το γεγονός ότι η ιδιωτική υγεία δεν αποτελεί προνόμιο λίγων, αλλά δικαίωμα και ανάγκη μεγάλης μερίδας του πληθυσμού και δημιουργήσαμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις, ώστε να εξασφαλίσουμε την πρόσβαση σε όσους το επιθυμούν". Με τα λόγια αυτά ο Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της ΠΕΡΣΕΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ Α.Ε. κ. Δημήτρης Σπυρίδης δίνει το στίγμα της φιλοσοφίας του νεοιδρυθέντος Θεραπευτηρίου Metropolitan, μιας μονάδας που σηματοδοτεί την αρχή ενός μεγάλου επενδυτικού προγράμματος.
Η ιδέα για τη δημιουργία του ήρθε το Σεπτέμβριο του 1999 από ανθρώπους με πολυδιάστατη πείρα στην παροχή υπηρεσιών υγείας. Ανήκει στον Όμιλο ΠΕΡΣΕΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ Α.Ε., η μετοχική σύνθεση του οποίου αποτελείται από διακεκριμένους επιχειρηματίες και θεσμικούς επενδυτές, managers υγείας με πολυετή εμπειρία στο χώρο της υγειονομικής μέριμνας, καθώς και από διακεκριμένους ιατρούς όλων των ειδικοτήτων, της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ανάμεσα τους και οι Θεοχαράκης, Παναγόπουλος, Κούμπας, Τράπεζα Πειραιώς κ.ά.
Ολοκληρώθηκε περίπου μέσα σε 16 μήνες και αποτελεί μια επένδυση της τάξης των 25 δισ. δρχ. με δυναμικότητα 200 κλινών. Παρά το ότι σήμερα αριθμεί μόνο 9 μήνες λειτουργίας, ο μηνιαίος τζίρος του είναι 800-900 εκ. δρχ., η πληρότητα του είναι περίπου στο 85-90% και ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης του από μήνα σε μήνα περίπου 30-40%.
Σύμφωνα με τον κ. Σπυρίδη η αύξηση του τζίρου οφείλεται στην αύξηση των περιστατικών, που έρχονται από μόνα τους, δηλαδή χωρίς την παρέμβαση γιατρού. Υπολογίζεται ότι η προσέλευση ασθενών αυτού του είδους αντιπροσωπεύει το 40% του τζίρου, ενώ υπάρχουν Σαββατοκύριακα όπου η προσέλευση έχει αγγίξει τα 180 περιστατικά. Αυτό σημαίνει ότι το Metropolitan καταξιώθηκε πολύ σύντομα στη συνείδηση του κοινού.
Σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση έχει παίξει η τιμολογιακή του πολιτική.
Υπάρχουν διάφορα μοντέλα για την εξυπηρέτηση ασθενών κάθε κοινωνικού επιπέδου, ενώ έχει συμβάσεις με τα κρατικά ασφαλιστικά ταμεία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Σπυρίδης:
"Ο Όμιλος ΠΕΡΣΕΥΣ δε θεωρεί την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών του πολυτέλεια, αλλά βασική υποχρέωση προς τους ασθενείς. Στο Metropolitan Hospital η υψηλή ποιότητα δεν είναι συνυφασμένη με υπέρογκες δαπάνες. Οι συνεργάτες ιατροί δε βρίσκονται αντιμέτωποι με τιμολογιακούς περιορισμούς, αδυνατώντας να εξυπηρετήσουν ορισμένους ασθενείς τους. Με αυτό το πλαίσιο σκέψης έχουν διαμορφωθεί ποικίλα πακέτα επεμβάσεων, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις προσεγγίζουν τις τιμές του ΙΚΑ".
Η γεωγραφική θέση είναι ένας άλλος παράγοντας της απρόσκοπτης προσέλευσης των ασθενών. "Η επιλογή της συγκεκριμένης γεωγραφικής τοποθεσίας έγινε συνειδητά, γιατί εξυπηρετεί τα δύο τρίτα του πληθυσμού της Αττικής. Έχουμε πολλά περιστατικά που έρχονται στο Θεραπευτήριο από τα δυτικά προάστια, τις νότιες συνοικίες, τα νησιά, αλλά προπαντός από τα βόρεια προάστια, αφού πλέον με τη διευθέτηση της λεωφόρου Κηφισού ως ταχείας κυκλοφορίας φθάνουν σε εμάς μόλις σε λίγα λεπτά, χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία", τονίζει ο κ. Σπυρίδης.

Επιστημονικό δυναμικό

To Metropolitan Hospital στελεχώνεται από διακεκριμένους ιατρούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, οι οποίοι πλαισιώνονται από εξειδικευμένο και πεπειραμένο νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό. Έμπειροι και εξειδικευμένοι γιατροί είναι έτοιμοι να υποδεχθούν τους ασθενείς ακόμη και σε περίπτωση εφημερίας στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών. Τα τμήματα που έχουν τη μεγαλύτερη κίνηση ασθενών είναι το ορθοπεδικό, το παθολογικό και το ογκολογικό. "Ιδιαίτερα όμως η ορθοπεδική μας κλινική - υποστηρίζει ο κ. Σπυρίδης - θεωρείται leader και σίγουρα θα τη ζηλεύει οποιοδήποτε πανεπιστημιακό νοσοκομείο, αφού έχουμε μαζί μας κορυφαίους ορθοπεδικούς, όπως οι Σάπκας, Δαούτης, Ξενάκης, Παπαϊωάννου, Κατσιφαράκης, Γεωργούσης, Μπαδέκας και άλλοι. Όλα όμως τα τμήματα μας έχουν παρουσιάσει κλινικές έρευνες σε αρκετά διεθνή συνέδρια".

Ασφαλιστικές εταιρείες
"Ο τομέας της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς για μας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον - λέει ο κ. Σπυρίδης - γι αυτό και αναπτύσσουμε τις συνεργασίες μας στο χώρο αυτό. Μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει αποκλειστικό συμβόλαιο συνεργασίας με το Metropolitan η ALIKO και η N/N. Η προσέλευση ασθενών από ασφαλιστικές εταιρείες αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου το 50% του τζίρου μας".

Καινοτομίες
Κύριε Σπυρίδη είδαμε στην αίθουσα αναμονής κάποιους ασθενείς να κρατούν μια ειδική κάρτα του θεραπευτηρίου, μπορείτε να μας μιλήσετε λίγο γι αυτή ;
"Στο αναπτυξιακό μας πλάνο περιλαμβάνεται η στροφή και η προσοχή του νοσοκομείου μας στις μεγάλες επιχειρήσεις, που διαθέτουν αριθμό εργαζομένων άνω των 500 ατόμων. Η Metropolitan Card είναι μια καινοτομία μας προς την κατεύθυνση αυτή που βρήκε πολύ σύντομα ανταπόκριση από πολλές επιχειρήσεις, ανάμεσα στις οποίες η Unilever, η Pepsico, τα Ελληνικά Πετρέλαια και ο Όμιλος Αλαφούζου. Η κάρτα αυτή παρέχει διάφορα προνόμια στον κάτοχο της, όπως 30 δωρεάν επισκέψεις το χρόνο σε γιατρό, τσεκ απ σε πολύ χαμηλές τιμές, 40% έκπτωση στα εξωτερικά ιατρεία κ.ά. Ο στόχος μας είναι τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του συστήματος αυτού να έχουμε διαθέσει περίπου 100.000 τέτοιες κάρτες".

Παράλληλα όμως με την εφαρμογή της κάρτας το Metropolitan Hospital αναμένεται να εφαρμόσει περίπου στον Ιανουάριο του 2003 την λειτουργία συστήματος "έξυπνων" συσκευών. Για το σκοπό αυτό ίδρυσε τη θυγατρική Medphone Α.Ε., που συνεργάζεται με τη Philips, και η οποία θα παρέχει στο ευρύ κοινό ειδικές "έξυπνες" συσκευές, που μπορούν με την τοποθέτηση τους στον ασθενή να μεταδίδουν τηλεφωνικώς καρδιογράφημα και άλλες πληροφορίες για ζωτικές λειτουργίες σε πραγματικό χρόνο. Η συγκεκριμένη συσκευή θα μπορεί να εξυπηρετεί έγκυες, διαβητικούς, καθώς και άλλες κατηγορίες ασθενών. Θα είναι ένα συνδρομητικό προϊόν και θα αποτελεί κατά κάποιο τρόπο επέκταση της κατ' οίκον νοσηλείας.


Προοπτικές
Ποιες είναι οι προοπτικές σας για τα επόμενα χρόνια και πως σκέπτεστε να αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό;
"Στα άμεσα σχέδια μας είναι η δημιουργία Μαιευτικού Τμήματος και Παιδιατρικού Νοσοκομείου. Για το Κέντρο αυτό της μητέρας και του παιδιού έχει ήδη αγορασθεί η έκταση και θα αρχίσει σύντομα η κατασκευή. Όσον αφορά τον ανταγωνισμό η δουλειά μας είναι αυτή που ήδη κάνουμε, δηλαδή παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Ειδικά δε στο τομέα της ποιότητας βρισκόμαστε σε διαδικασία για την πιστοποίηση μας κατά ISO".
Ποια είναι η εκτίμηση σας για την λεγόμενη μεταρρύθμιση στο χώρο της υγείας ;
"Όλη αυτή η λεγόμενη μεταρρύθμιση είναι πολύ θετική για τον χώρο της υγείας, γιατί αντιλαμβάνεται κανείς την ποιότητα υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα. Ειδικά δε με τις ρυθμίσεις στο ασφαλιστικό, κάποια στιγμή θα δημιουργηθεί και το μικτό ασφαλιστικό σύστημα και τότε θα μπουν και κριτήρια ποιότητας και τιμών και στα δημόσια νοσοκομεία. Τα ιδιωτικά νοσοκομεία έχουν καλύτερη διαχείριση και μπορούν να πετύχουν χαμηλότερες τιμές από τα κρατικά. Έτσι τα ιδιωτικά μαζί με κάποια από τα κρατικά θα εξαπλωθούν, ενώ άλλα από τα κρατικά θα αναγκαστούν να κλείσουν. Πιστεύω ότι τελικά όλα αυτά θα καταλήξουν θετικά για τον ασθενή, ενώ ο βασικός παράγοντας για την αγορά της υγείας θα είναι το ασφαλιστικό".


ΗΟΜΕPAGE