ΙΣΤ΄ Συνέδριο Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ)
<<< Προηγούμενη σελίδα

 

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το ΙΣΤ΄ Συνέδριο της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ), στο Ξενοδοχείο Hinitsa Bay στο Πόρτο Χέλι, τη διοργάνωση του οποίου είχε αναλάβει ο Πειραϊκός Φαρμακευτικός Συνεταιρισμός (ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ).
Συμμετείχαν αντιπρόσωποι από όλους τους φαρμακευτικούς συνεταιρισμούς της χώρας, που εξέλεξαν το νέο ΔΣ της ΟΣΦΕ, στελέχη των Συ.Φα, εκπρόσωποι εταιριών και συνοδοί, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλες τις τελευταίες εξελίξεις του χώρου εντός και εκτός συνόρων, να ανταλλάξουν απόψεις και πληροφορίες για τις νέες προοπτικές της φαρμακευτικής αγοράς και ταυτόχρονα να αποδράσουν για λίγο από τις καθημερινές ασχολίες τους σε ένα ειδυλλιακό μέρος.
Η άψογη διοργάνωση του Συνεδρίου, ο μεγάλος αριθμός των συμμετεχόντων, η ανάπτυξη επίκαιρων και σημαντικών θεμάτων από καταξιωμένους Έλληνες και ξένους εισηγητές ήταν οι κύριοι λόγοι που το ΙΣΤ΄ Συνέδριο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες όλων.
Την πρώτη ημέρα, μετά την τελετή έναρξης, ο κ. Ανδρ. Γαλανόπουλος - Πρόεδρος της ΟΣΦΕ μίλησε για τις εξελίξεις στη φαρμακευτική αγορά και την πορεία των Φαρμακευτικών Συνεταιρισμών το 2002, καθώς και τις εξελίξεις των σχέσεων και των συνεργασιών των φαρμακείων με τους Συνεταιρισμούς.
Ανέπτυξε το νέο ρόλο των Συνεταιρισμών και τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τα μέλη τους, που θα δώσουν το στίγμα της διαμόρφωσης της λιανικής φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα, με την παράλληλη διασφάλιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του φαρμακείου.
Ο κ. Ιωαν. Υφαντόπουλος, καθηγητής Οικονομικών Υγείας στο πανεπιστήμιο Αθηνών, με την εμπειρία του ως Σύμβουλος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναφέρθηκε στη φαρμακευτική αγορά μέσα στις σημερινές συνθήκες παγκοσμιοποίησης, καθώς και τις οικονομικές συνεργασίες που αναπτύσσονται.
Στην αρχή της ομιλίας του έκανε αναφορά στο ύψος των δαπανών για φαρμακευτική περίθαλψη, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, στο ποσοστό του ΑΕΠ που διατίθεται για τα φάρμακα εντός και εκτός συνόρων, καθώς και στη διακύμανση των τιμών των φαρμάκων.
Εν συνεχεία αναφέρθηκε στον υψηλό αριθμό φαρμακείων που λειτουργούν στην Ελλάδα, σε σχέση με τον πληθυσμό και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, στη διαχρονική τους εξέλιξη, καθώς και στις αντίστοιχες συνθήκες που επικρατούν στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη.
Κατόπιν, αναλύοντας τις ιδιωτικές δαπάνες υγείας κάθε νοικοκυριού, αναφέρθηκε στη κατανάλωση των φαρμάκων που αποτελεί ένα ιδιαίτερο μεγάλο ποσοστό του οικογενειακού προϋπολογισμού κάθε νοικοκυριού και βαρύνει ιδιαίτερα τις χαμηλές εισοδηματικές τάξεις.
Θέλοντας να παρουσιάσει την παρούσα κατάσταση στη φαρμακευτική αγορά, ανέλυσε την πορεία γέννησης ενός φαρμάκου ξεκινώντας από την έρευνα, συνεχίζοντας με την ανάπτυξη και την επεξεργασία του και καταλήγοντας στην είσοδό του στην αγορά.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η πολυπλοκότητα της μελλοντικής φαρμακευτικής αγοράς, δίνοντας τη ροή της υγειονομικής φροντίδας, την πορεία ανάπτυξης φαρμάκων, καθώς και το ρόλο της τεχνολογίας στην εξέλιξη αυτή.
Παρουσίασε, επίσης, το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή αγορά, τις νέες σχέσεις που θα ορισθούν για την ανάπτυξη των φαρμακευτικών επιχειρήσεων, καθώς και τις σχέσεις κράτους -ασφαλιστικών φορέων- ιδιωτικών φορέων με τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις.
Ανέλυσε τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τις πωλήσεις και το ρόλο της διαφήμισης, τις οικονομικές δυνατότητες της αγοράς, τις νέες ευκαιρίες και κινδύνους και την οικονομική βιωσιμότητα.
Τελειώνοντας, σχολίασε την επιτακτική ανάγκη ανάπτυξης οικονομικών συνεργασιών μέσα στις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, καθώς και τα αποτελέσματα αυτών.
Εν συνεχεία, οι κ. κ. Fr. Chetreff και Ph. Lemoine, διευθυντές αλυσίδων φαρμακείων από τη Γαλλία, έδωσαν με τη σειρά τους τη δική τους προσέγγιση στο συγκεκριμένο θέμα, μέσα από την καταγραφή της γαλλικής πραγματικότητας .
Πιο συγκεκριμένα, έγινε μια συνοπτική χαρτογράφηση της λιανικής και χονδρικής φαρμακευτικής αγοράς της Γαλλίας, παρέχοντας όλα τα μεγέθη που συνθέτουν την κατανάλωση των φαρμακευτικών ειδών.
Στη συνέχεια δόθηκε το μοντέλο λειτουργίας των αλυσίδων των φαρμακείων με τις υπηρεσίες που παρέχονται προς τους φαρμακοποιούς, αλλά και προς τους καταναλωτές-πελάτες των φαρμακείων, καθώς επίσης και η εκμετάλλευση του διαδικτύου για την αναβάθμιση των λειτουργιών του φαρμακείου.
Ο κ. Man. Medina από την Ισπανία Δ/ντής Marketing ανέπτυξε την ενιαία πλατφόρμα Logistics από το σύνολο των Ισπανικών Φαρμακευτικών Συνεταιρισμών και ανέλυσε τη στρατηγική επιλογή που πρέπει να εφαρμοστεί για καλύτερα αποτελέσματα.
Την επόμενη ημέρα -Κυριακή 15/06/2003- έγινε ο απολογισμός του απερχόμενου ΔΣ και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη των νέων Οργάνων της ΟΣΦΕ.
Χορηγοί στη διοργάνωση αυτή ήταν οι εταιρίες: Johnson & Johnson Hellas AEBE, ΠΑΝ.ΣΥ.ΦΑ ΑΕΕ, CSA-Σωτ. Ματσουκας ΕΠΕ, ELPEN AE, Frezyderm ABEE, GlaxoSmithKline AEBE, Kαραμπίνης ALFA - GAUZE ΕΠΕ, Ortho-Net ΕΠΕ, Π.Ν. Γερολυμάτος ΑΕΒΕ, ΣΕΡΒΙΕ ΕΛΛΑΣ. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕ, SCHERING PLOUGH ΑΦΒΕΕ, ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, WYETH HELLAS SA, ABBOTT LABORATORIES (ΕΛΛΑΣ) ΑΒΕΕ, APIPHARM, APIVITA AEBE, ASTRAZENECA AE, BAYER ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ, ΒΕΙERSDORF HELLAS AE - BDF, BOEHRINGER INGELHEIM ΕΛΛΑΣ ΑΕ, BRISTOL MYERS SQUIBB ΕΠΕ, CANA AE, ΕCOFARM Α.Ε,
GAP AE, JANSSEN CILAG ΦΑΡΜΑΚ. ΑΕΒΕ, ΚΛΕΒΑ ΕΠΕ, LOBELIN-PHARMACARE A.E, NOVARTIS (HELLAS) AEBE, NOVEXAL ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ, ΟΛΒΟΣ ΣΑΙΑΝΣ ΑΕ, PARAPHARM INTERNATIONAL AE, POWER HEALTH HELLAS AEBE, ROCHE (HELLAS) AE, SAMBROOK OE, ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ Α.Ε, ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ-ΛΙΛΛΥ ΑΕΒΕ

που επιβεβαίωσαν για μια ακόμη φορά τις άριστες σχέσεις συνεργασίας τους με τους Συνεταιρισμούς.
Η ιδανική τοποθεσία του Ξενοδοχείου πρόσφερε σε όλους τους συμμετέχοντες πολλές επιλογές για μικρές αποδράσεις και έτσι παράλληλα με τις εκδηλώσεις του Συνεδρίου όλοι σχεδόν επισκέφθηκαν τις γραφικές Σπέτσες, την Επίδαυρο ή το Ναύπλιο, ξεφεύγοντας για λίγο από τους πιεστικούς ρυθμούς της καθημερινότητας.
Το ΙΣΤ' Συνέδριο της ΟΣΦΕ αποτέλεσε για μια ακόμη φορά πηγή ενημέρωσης και πληροφόρησης για όλες τις τρέχουσες εξελίξεις, καθώς και κέντρο ανάληψης συντονισμένων αποφάσεων από όλους τους Συνεταιρισμούς, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως και έγκαιρα στις νέες προκλήσεις και προοπτικές της φαρμακευτικής αγοράς.


 

ΗΟΜΕPAGE