7ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Marketing
Η Φαρμακευτική Αγορά στη Νέα Δεκαετία: Εξέλιξη ή Ανατροπή;
(3/03/10)

<<< Προηγούμενη σελίδα

 

Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών 17/18/19 Φεβρουαρίου 2010 Επιτυχές το 7ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ. Χρήσιμα συμπεράσματα προέκυψαν από τις παρουσιάσεις:
- Αλλάζει το τοπίο της σύγχρονης φαρμακευτικής αγοράς διεθνώς και στην Ελλάδα, με την εφαρμογή νέων περιοριστικών μέτρων.
- Ανάπτυξη νέων μοντέλων και ρόλων της φαρμακοβιομηχανίας λόγω των περιοριστικών μέτρων.
- Ο κλάδος του Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ στην Ελλάδα προωθεί το καλό του πρόσωπο.
- Το συνέδριο παρακολούθησαν περισσότερα από 1.200 στελέχη του χώρου της Υγείας.
Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε το 7ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρία Φαρμακευτικού Marketing (Ε.Ε.Φα.Μ.), καθώς πάνω από 1.200 στελέχη του χώρου της Υγείας επισκέφτηκαν το Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, 17-19 Φεβρουαρίου 2010, με θέμα: «Η φαρμακευτική Αγορά στη νέα δεκαετία: Εξέλιξη ή Ανατροπή;». Σε κλίμα άρτιας οργάνωσης και εποικοδομητικού διαλόγου, οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις διακεκριμένων επιστημόνων από το χώρο του φαρμακευτικού επιχειρείν και του Μάρκετινγκ, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου, το βήμα πήραν οι κύριοι Ι. Κυριόπουλος, Β. Νειάδας, Ν. Μανιαδάκης και Ι. Στουρνάρας, οι οποίοι συζήτησαν για τις «Μακροοικονομικές τάσεις στο χώρο του φαρμάκου τα επόμενα χρόνια». Συγκεκριμένα, ο κ. Μανιαδάκης εστίασε στην Ευρωπαϊκή πολιτική που χαράσσεται σε 4 άξονες:
1. Υγεία και Πλούτος: Δείκτες, Επένδυση όχι δαπάνη, εργασία και απασχόληση,
2. Υγεία παντού: περιβαλλοντική πολιτική φόροι καπνίσματος, φάρμακα, τροφές, έρευνα, ασφάλιση, εργασία, ασφάλεια, έρευνα, καινοτομία,
3. Διεθνής Παρουσία: Συνεργασία με Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, Ηνωμένα Έθνη, Παγκόσμια Τράπεζα, ΟΟΣΑ, Συμβούλιο Ευρώπης,
4. Στόχοι: Προαγωγή υγείας, προστασία από υγειονομικές απειλές, βελτίωση συστημάτων υγείας και εισαγωγή νέας τεχνολογίας.
Ο κ. Μανιαδάκης αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της πληροφόρησης και ενδυνάμωσης των ασθενών, στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μέσω της υιοθέτησης και εφαρμογής ορθών πρακτικών αξιολόγησης και τέλος έδωσε έμφαση στην τιμολογιακή πολιτική και ασφαλιστική κάλυψη.
Ο κ. Ι Στουρνάρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε στα αίτια και τα προβλήματα που παρουσιάζει το αναπτυξιακό μοντέλο στην Ελλάδα λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως η φοροδιαφυγή, η ελλειμματική δημόσια διαχείριση, η αποθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, η ανάπτυξη εξωθεσμικών σχέσεων μεταξύ του κράτους και ποικίλων επιχειρηματικών, συνδικαλιστικών και κομματικών συμφερόντων, η αδιαφάνεια και διαφθορά. Ο κ. Στουρνάρας έκλεισε την παρουσίασή του με την αναφορά του στις προτάσεις του ΙΟΒΕ, όπως η απαραίτητη μηχανοργάνωση του συστήματος υγείας, η εφαρμογή θεραπευτικών πρωτοκόλλων και ο καθορισμός μέσου κόστους θεραπείας ανά τύπο περιστατικού, η εξέταση εφαρμογής της λεγόμενης «διπλής» τιμής, η εξέταση εφαρμογής κλιμακωτών επιπτώσεων ανάλογα με το ύψος των πωλήσεων, η αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των γενοσήμων φαρμάκων, η εφαρμογή κριτηρίων οικονομικής αξιολόγησης, η διαμόρφωση συστήματος αποζημίωσης των νοσοκομείων.
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας, Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010, το συνέδριο συνεχίστηκε με αξιόλογους ομιλητές από το εξωτερικό και με πλούσια εμπειρία στο διεθνή φαρμακευτικό χώρο. Χαρακτηριστική η παρουσίαση του καθηγητή Marketing του INSEAD, κ. R. Angelmar «Το μεταβαλλόμενο πρόσωπο της φαρμακευτικής αγοράς: οι προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος». Ο κ. Angelmar παρουσίασε τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα, «The Pharmaceutical Industry in Europe in 2020», που ολοκληρώθηκε από το INSEAD και διεξήχθη μεταξύ ανώτατων διοικητικών στελεχών της διεθνούς φαρμακοβιομηχανίας (CEOs, μέλη Διοικητικών συμβουλίων, διευθυντές περιφερειών, διευθυντές χωρών), 42 επιχειρήσεων (18 από τις 20 κορυφαίες εταιρίες παγκοσμίως) που διαθέτουν πάνω από το 60% των παγκόσμιων φαρμακευτικών πωλήσεων. Τρεις είναι οι βασικές προκλήσεις που προέκυψαν από τις 12 ερωτήσεις που τέθηκαν στα στελέχη, όπως η αποτελμάτωση του τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης λόγω της έλλειψης της αποκλειστικότητας των blockbusters, έλεγχος του κόστους, η έλλειψη εμπιστοσύνης στη βιομηχανία. Επίσης, όπως συμφώνησαν τα στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας, βάσει της έρευνας, οι γενικές τάσεις που επικρατούν στη σύγχρονη βιομηχανία είναι ότι η πρώτη γραμμή ανήκει στα generics και βιοισοδύναμα (biosimilars), οι πληρωτές αναλαμβάνουν τα ηνία και οι διαφανείς αξιολογήσεις της τεχνολογίας υγείας δίνουν προστιθέμενη αξία στα νέα φάρμακα. Όμως υπάρχουν και τρεις τομείς στους οποίους τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη έχουν διαφορετικές απόψεις σχετικά με το μέλλον της βιομηχανίας και αυτό αφορά στην επανάκτηση του κύρους της βιομηχανίας, στην επικέντρωση στον καταναλωτή καθώς και στη νέα «χρυσή εποχή» που ανατέλλει για τη φαρμακοβιομηχανία. Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου, o Αντιπρόεδρος της Amgen, κ. De Garidel, παρουσίασε τις απόψεις του σχετικά με το μοντέλο ηγεσίας που πρέπει να επικρατήσει και το οποίο θα διασφαλίσει την επιτυχημένη παρουσία στο νέο φαρμακευτικό περιβάλλον. Βάσει των σύγχρονων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η φαρμακοβιομηχανία, όπως η αυξανόμενη πίεση από τους πληρωτές, η αυξανόμενη έκθεση σε ανταγωνισμό με τον τομέα των generics, η πτώση στον τομέα Έρευνας & Ανάπτυξης, η πτώση της ανάπτυξης των αναπτυγμένων αγορών, ο κ. De Garidel παρουσίασε τις παραμέτρους που απαιτούνται για την επιτυχημένη διαχείριση των προκλήσεων, όπως συνεχής επιχειρηματική ανάπτυξη, έμφαση στο niche marketing και επιστημονικό marketing, αξιολόγηση των πρώτων σταδίων ανάπτυξης ενός προϊόντος από το marketing και παρουσίαση της αξίας του. Στο κλείσιμο του Συνεδρίου το βράδυ της Παρασκευής 19 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε η απονομή των Αριστείων Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ. Κατόπιν της αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων από την Επιτροπή των Κριτών, αναγνωρισμένου κύρους, οι τρεις τελικές συμμετοχές για κάθε κατηγορία - καλύτερη επικοινωνιακή εκστρατεία για φαρμακευτικά προϊόντα ευρείας συνταγογράφησης και καλύτερη επικοινωνιακή εκστρατεία για φαρμακευτικά προϊόντα εξειδικευμένης αγοράς - τέθηκαν στην τελική κρίση του Συνεδριακού Κοινού, κατόπιν 10λεπτων παρουσιάσεων από τους εκπροσώπους κάθε εταιρείας.
Στην κατηγορία καλύτερης επικοινωνιακής εκστρατείας για φαρμακευτικά προϊόντα ευρείας συνταγογράφησης το βραβείο απέσπασε το πρόγραμμα δράσεων για το εμβόλιο για την προφύλαξη από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας της εταιρείας Vianex - SP/MSD.
Στη δεύτερη θέση ψηφίστηκε το πρόγραμμα για τη θεραπεία της Περιφερικής Αρτηριακής Νόσου της εταιρείας Sanofi-Aventis και στην τρίτη θέση το πρόγραμμα των Boehringer Ingelheim & Pfizer για τη θεραπεία της Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας.
Στην κατηγορία της καλύτερης επικοινωνιακής εκστρατείας για φαρμακευτικά προϊόντα εξειδικευμένης αγοράς ξεχώρισε η καμπάνια για τη θεραπεία του πολλαπλού μυελώματος της εταιρείας Genesis Pharma A.E. Στη δεύτερη θέση ψηφίστηκε το πρόγραμμα της εταιρείας Genesis Pharma A.E. για τη θεραπεία της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας και στην τρίτη θέση το πρόγραμμα δράσεων της εταιρείας Abbott Ελλάς για την θεραπεία της Ρευματοειδούς Αρθρίτιδας και άλλων Ρευματικών Νοσημάτων.
Επίσης, ως μια καινοτομία στην εκδήλωση των Αριστείων, βραβεύτηκε, εκτός συναγωνισμού, η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κοινού για την έγκαιρη πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου της εταιρείας Roche Ελλάς.
Αναφορικά με τα γενικά συμπεράσματα του Συνεδρίου ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, κος Κωνσταντίνος Ευριπίδης, υπογράμμισε: «Η πρωτοφανής συμμετοχή στο Συνέδριο και οι εξαιρετικές καινοτόμες παρουσιάσεις όλων των συναδέλφων μας γέμισαν με μεγάλη ικανοποίηση. Παρά τις οικονομικές αντιξοότητες της παρούσας χρονικής περιόδου και τις αναδιαρθρωτικές αλλαγές στο χώρο της Υγείας παγκοσμίως, όπως αυτές παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν μέσω των ομιλιών, είμαστε αισιόδοξοι ότι η φαρμακοβιομηχανία μπορεί να προτείνει και να προσφέρει ουσιαστικές λύσεις με στόχο την αναπτυξιακή μελλοντική πορεία της. Βάσει των όσων συζητήθηκαν πιστεύουμε ότι το 7ο Συνέδριο αποτελεί μία δυναμική αφετηρία προβληματισμού αλλά και αναζήτησης λύσεων μέσω της ποιοτικής και αμφίδρομης επικοινωνίας ανάμεσα στη φαρμακευτική αγορά και όλους τους επαγγελματίες υγείας».