<<< Προηγούμενη σελίδα

Απόσπασμα από την εισήγηση του Προέδρου
Δρ. Εμμανουήλ Καλοκλαιρινού προς το σώμα
και του Γ. Γραμματέα Γεωργίου Καραντά

 

Συμβάσεις με ΟΠΑΔ
-
ιατρικές αμοιβές και πράξεις
Συλλογική σύμβαση εργασίας

O ΠΙΣ έθεσε επιτακτικά προς τη διοίκηση του OΠΑΔ ορισμένα κεφαλαιώδη ζητήματα όπως η αναπροσαρμογή των ιατρικών τιμών που βρίσκονται κατά απαράδεκτο τρόπο καθηλωμένες πέραν της δεκαετίας, η καθιέρωση της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης, ο ανακαθορισμός των ιατρικών πράξεων ανά ειδικότητα και η κατάργηση της διάταξης με την οποία καταγγέλλεται η σύμβαση των ιατρών λόγω φορολογικών παρατυπιών.
Τα θέματα αυτά χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις και ο πρόεδρος του OΠΑΔ έδειξε διάθεση να τα υποστηρίξει στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα.
Ειδικότερα για το θέμα της συλλογικής σύμβασης, ο πρόεδρος του OΠΑΔ συμφώνησε κατΥ αρχήν στην καθιέρωση συλλογικής σύμβασης, στα πλαίσια συμφωνίας που μπορεί να επιτευχθεί μεταξύ OΠΑΔ και ΠΙΣ.
Προς τούτο, συγκροτήθηκε μεικτή επιτροπή από εκπροσώπους του OΠΑΔ και του ΠΙΣ, με σκοπό την επεξεργασία των όρων της συλλογικής σύμβασης.
Για το θέμα της καταγγελίας των συμβάσεων ιατρών για φορολογικές παρατυπίες, το οποίο αναζωπυρώθηκε πρόσφατα, ο ΠΙΣ επανήλθε με έντονες έγγραφες διαμαρτυρίες, ζητώντας την κατάργηση του μέτρου.
Ταυτόχρονα, ο ΠΙΣ έθεσε επιτακτικά την αναγκαιότητα της κατοχύρωσης των ελεύθερων συμβάσεων για όλους τους ιατρούς και την ισχύ τους για αόριστο χρόνο.
Η διοίκηση του OΠΑΔ απεδέχθη τις ελεύθερες συμβάσεις για όλους τους ενδιαφερόμενους ελευθεροεπαγγελματίες ιατρούς. Απεδέχθη η διοίκηση του OΠΑΔ και οι ήδη συμβεβλημένοι ιατροί άνευ ειδικότητας, χωρίς καμία εξαίρεση, να υπογράψουν τη νέα σύμβαση.
Όσον αφορά στη διάρκεια των συμβάσεων, η` διοίκηση του OΠΑΔ υπεχώρησε, από το ένα έτος που προέβλεπε αρχικά, στα δυο έτη, με αυτόματη ανανέωση.
Ανυποχώρητος διεκδικητικός στόχος για τον ΠΙΣ παραμένει η αόριστη διάρκεια της σύμβασης.
Επί ειδικότερων διατάξεων του αρχικού προσχεδίου των νέων συμβάσεων, αφαιρέθηκαν όλες οι μειωτικές για την προσωπικότητα του ιατρού αναφορές, όπως και οι αναφορές για τις ιατρικές εξετάσεις συγγενών, τη νέα ιατρική επίσκεψη, την τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου, την ιατρική εκπαίδευση και τα πειθαρχικά μέτρα εις βάρος ιατρών από τον OΠΑΔ. Ειδικότερα, για τις πειθαρχικές διαδικασίες, έγινε δεκτή από τον OΠΑΔ η συμμετοχή εκπροσώπου του ΠΙΣ στην πειθαρχική επιτροπή που προβλέπεται.
Κεφαλαιώδους σημασίας προτάσεις - αιτήματα, παραμένουν η αναπροσαρμογή των ιατρικών τιμών, η εθνική συλλογική σύμβαση που προβλέπεται από τους Ν.727/1977, 4111/1960 και 2071/1992 και βέβαια η κατάργηση της διάταξης, η οποία υποχρεώνει τον OΠΑΔ, πλέον, να διακόπτει τις συμβάσεις με τους ιατρούς, εις βάρος των οποίων έχουν διαπιστωθεί φορολογικές παρατυπίες ή παραβάσεις.
O ΠΙΣ παρακολουθεί με προσοχή την κινητικότητα, η οποία παρατηρείται εκ μέρους κυβερνητικών στελεχών και επικεφαλής ασφαλιστικών οργανισμών (ΙΚΑ, OΓΑ, OΑΕΕ, OΠΑΔ) για τη δημιουργία της λεγόμενης Κοινοπραξίας Ασφαλιστικών Oργανισμών που αφορά στη διαχείριση των πόρων υγείας, καθώς και τις δηλώσεις του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων περί κατάργησης του δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής ιατρού για τους ασφαλισμένους του OΠΑΔ.
O ΠΙΣ ζήτησε και αναμένει διευκρινήσεις επί των ανωτέρω, παραμένοντας σε εγρήγορση, προκειμένου να αποφευχθούν οι όποιες αιφνίδιες ανατροπές.
Τέλος, στις 7 Ιουλίου, όλως αιφνιδιαστικά, το υπουργείο Υγείας κατέθεσε Τροπολογία που αφορά στους φαρμακοποιούς συμβεβλημένους με Η αντίδρασή μας ήταν άμεση. Αποστείλαμε διαμαρτυρία στο υπουργείο Υγείας και στις κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων, με απαίτηση να συμπεριληφθούν στην Τροπολογία, με τους ίδιους όρους με τους φαρμακοποιούς και οι ιατροί, οι συμβεβλημένοι με τον OΠΑΔ.


ΤΣΑΥ

Όπως είναι γνωστό, προσφάτως διορίστηκε ως νέος πρόεδρος του ΤΣΑΥ, ο κ. Γεώργιος Βασιλόπουλος, φαρμακοποιός, παλαιό μέλος του ΔΣ, με τον οποίο συναντηθήκαμε στο τελευταίο διοικητικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του συλλόγου μας, την 16η Ιουλίου 2003. Κατά τη σύσκεψη, έγινε ανταλλαγή απόψεων εφΥ όλης της ύλης, από όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και διεφάνη ότι πρόκειται για καλοπροαίρετο συνάδελφο, ο οποίος μας έδειξε ότι έχει τη διάθεση να ασχοληθεί και να επιδιώξει την όσο το δυνατόν καλλίτερη προώθηση των πολλαπλών προβλημάτων που απασχολούν το Ταμείο μας.
Το γεγονός ότι οι συναλλαγές, σχεδόν στο σύνολό τους, διεκπεραιώνονται με χειρόγραφο τρόπο, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο όγκο των στοιχείων που προκύπτει από αυτές, δημιουργεί πολλαπλά σοβαρά προβλήματα και συγκεκριμένα:
- Καθυστέρηση ή αδυναμία είσπραξης των απαιτήσεων του ΤΣΑΥ, από τους διαφόρους φορείς που απασχολούν ασφαλισμένους του (εργοδότες).
- Ελλιπής έλεγχος από τη διαδικασία καταβολής των υποχρεώσεων (πραγματικών και πιθανόν πλασματικών) του ταμείου προς τα ιδιωτικά θεραπευτήρια, κέντρα υγείας κ.λπ., για παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης προς τους ασφαλισμένους του Ταμείου.
- Αδυναμία αποτελεσματικών και επίκαιρων απαιτήσεων που αφορούν στον ίδιο (ιδιωτικό ή δημόσιο) φορέα, ώστε να είναι εφικτός ο συμψηφισμός της.
- Υψηλό κόστος διαχείρισης των συναλλαγών αυτών (απασχόληση μεγάλου αριθμού υπαλλήλων).
- Πλημμελή ενημέρωση της διοίκησης του Ταμείου (παντελής απουσία ενός, έστω και απλοϊκού, συστήματος πληροφόρησης διοίκησης - ΜΙS).
Oι βασικές αιτίες που δημιούργησαν, συντηρούν αλλά και αναπαράγουν το πρόβλημα, εντοπίζονται κυρίως στα εξής:
- Στην απουσία ενός ολοκληρωμένου, αυτοματοποιημένου συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου -σε πραγματικό χρόνο- των απαιτήσεων και των υποχρεώσεων του Ταμείου, που προκύπτουν από τις συναλλαγές που αναφέρονται παραπάνω.
- Στην αδυναμία επεξεργασίας του μεγάλου όγκου των στοιχείων που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των συναλλαγών αυτών, τα οποία διατηρούνται σε χειρόγραφη μορφή.
- Στις ελλείψεις σε προσωπικό, ιδιαίτερα δε σε προσωπικό κατάλληλα εκπαιδευμένο στις νέες τεχνολογίες πληροφορικής.
- Στην αναγκαστικά συγκεντρωτική λειτουργική δομή του ΤΣΑΥ, δεδομένου ότι για την εφαρμογή του νέου οργανογράμματος που προβλέπει την αποκέντρωση των υπηρεσιών μέσω της αναβάθμισης της παρουσίας του Ταμείου στην υπόλοιπη Ελλάδα, απαιτείται η δημιουργία της κατάλληλης υποδομής (επέκταση τηλεπικοινωνιακού δικτύου, εκπαίδευση προσωπικού κ.λπ.).
Η προσπάθεια πρέπει να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς, ξεπερνώντας την κρατική γραφειοκρατία. Ζητούμε από το νέο πρόεδρο να προχωρήσει γρήγορα και να μην πέσει στην παγίδα του ΚΗΥΚΥ, που 10 χρόνια μας βασανίζει και μηχανογράφηση δεν έχουμε



Αύξηση Συντάξεων και Εισφορών

Το ΔΣ ζήτησε από το Εποπτεύον Υπουργείο να εγκρίνει αύξηση των συντάξεων 10%, με παράλληλη αύξηση των εισφορών 10%.
Το υπουργείο ενέκρινε 3.5% για σύνταξη και 10% για την εισφορά.
Το ΔΣ απέρριψε την πρότασή του και επέμεινε στην αρχική.
Το υπουργείο επανήλθε με την προσθήκη να δοθεί μισή σύνταξη δώρο στους συνταξιούχους.
Το ΔΣ ζήτησε από το υπουργείο, η αύξηση της εισφοράς να αφορά στο δεύτερο εξάμηνο του 2003.
Αναμένεται απάντηση από το υπουργείο.

Νέο ασφαλιστικό σύστημα
Δημιουργία Επαγγελματικών Ταμείων

Το ασφαλιστικό σύστημα που υφίσταται σήμερα, είναι καθαρά διανεμητικό και βασίζεται σε τρεις παράγοντες:
- Εισφορές ασφαλισμένων
- Εισφορές εργοδοτών
- Κρατική συμμετοχή
Η νέα φιλοσοφία, που ξεκίνησε από Oδηγίες της ΕΕ, προτείνει μικτό σύστημα με κεφαλοποιητικό ταμείο, όπως αυτή τη στιγμή υπάρχει σε ορισμένες τράπεζες και οργανισμούς, όπου τα δύο συνυπάρχουν αρμονικά.
Η νεότερη πρόταση, όμως, είναι η δημιουργία Επαγγελματικών Ταμείων, όπου ο Νόμος -ο οποίος δημοσιεύτηκε στο ΦEK 160/11-7-02, στο 3ο κεφάλαιο, στα άρθρα 7 και 8- παρέχει τη δυνατότητα σύστασης Επαγγελματικού Ταμείου Ασφάλισης και καθορίζει το σκοπό του, αλλά και ρυθμίζει θέματα εποπτείας και ελέγχου αυτού.
Η δημιουργία των Ταμείων αυτών είναι αρμοδιότητα των συνδικαλιστικών συλλόγων, η δε συμμετοχή είναι προαιρετική.
O ΠΙΣ, για να διαμορφώσει γνώμη και να εκτιμήσει τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για τα μέλη του, σκέφτεται να αναθέσει μελέτη σε ειδικό γραφείο, ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη εισήγηση και αφού το συζητήσει με εμπειρογνώμονες, θα ενημερώσει τα μέλη του και όλα μαζί θα αποφασίσουν.

Ιατροί Εργασίας

Η Ιατρική Εργασίας αναγνωρίστηκε ως κύρια ειδικότητα το 1986 και από το 1996, οι επιχειρήσεις με προσωπικό άνω των 50 ατόμων (περίπου 3.000 στον αριθμό) όφειλαν να δέχονται υπηρεσίες σχετιζόμενες με την υγιεινή, από ιατρούς αυτής της ειδικότητας.
Η Πολιτεία, ακολουθώντας πάγια τακτική, αστόχησε και σΥ αυτή την περίπτωση να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και να λάβει όλα τα μέτρα που θα ευνοούσαν την παραγωγή ικανού αριθμού ιατρών ειδικότητας Ιατρικής Εργασίας, ώστε σε εύλογο χρόνο να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των επιχειρήσεων.
ΑντΥ αυτού, κατοχύρωσε νομικά τη δυνατότητα ιδρύσεως εμπορικών επιχειρήσεων υπό την επωνυμία ΕΞΥΠΠ, στις οποίες ανέθεσε εργολαβικά την κάλυψη των χιλιάδων επιχειρήσεων σε Ιατρούς Εργασίας και Τεχνικούς Ασφαλείας.
Αυτή τη στιγμή, οι ανάγκες σε Ιατρούς Εργασίας είναι 1.000 έως 1.200 και ο αριθμός τους δεν υπερβαίνει τους 45.
Oι συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων, καθώς και οι ιατροί άνευ ειδικότητας που αυτή τη στιγμή εργάζονται στις επιχειρήσεις, οφείλουν μέχρι το Μάιο του 2008 να έχουν ασκηθεί και αποκτήσει την ειδικότητα της Ιατρικής Εργασίας και να απεμπολήσουν την όποια κύρια ειδικότητα κατέχουν σήμερα, αν θέλουν να συνεχίσουν.
Σημειωτέον ότι απαιτούνται 4 έτη συνολικής άσκησης, εκ των οποίων 28 μήνες κλινικής άσκησης, 12 μήνες θεωρητικής κατάρτισης και 8 μήνες πρακτικής άσκησης σε επιχείρηση, με οργανωμένη Ιατρική Υπηρεσία Εργασίας.
O αριθμός παραγωγής Ιατρών Εργασίας είναι σήμερα περίπου 20 ανά τετραετία, οι δε επιχειρήσεις με οργανωμένη Υπηρεσία Ιατρικής Εργασίας, ελάχιστες.
Για να βγούμε από τα σημερινά αδιέξοδα και παράλληλα να δημιουργηθούν και εκατοντάδες θέσεις εργασίας που θα απαλύνουν το πρόβλημα της υπερπληθώρας ιατρών, προτείνουμε τα εξής:
1. Να καθορισθούν, με υπουργική απόφαση, τάχιστα οι προβλεπόμενοι όροι και προϋποθέσεις συμπλήρωσης της άσκησης των ιατρών άλλων ειδικοτήτων, για απόκτηση τίτλου ειδικότητας Ιατρικής Εργασίας.
2. Να ορισθούν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα παρέχουν τη 12μηνη θεωρητική εκπαίδευση. Προτείνουμε την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας και τα ιατρικά τμήματα των πανεπιστημίων. Η τάχιστη προκήρυξη θέσεων καθηγητών Ιατρικής Εργασίας από τις ιατρικές σχολές κρίνεται επιβεβλημένη.
3. Να αυξηθεί ο αριθμός των νοσηλευτικών ιδρυμάτων για τη συμπλήρωση της κλινικής άσκησης.
4. Να αυξηθεί άμεσα ο αριθμός των θέσεων των ειδικευομένων στην Ιατρική Εργασίας, από 21 που είναι σήμερα, σε τουλάχιστον 100 σε πρώτη φάση.
5. Να κηρυχθεί η ειδικότητα της Ιατρικής Εργασίας σε άγονη.
6. Να παρέχεται δυνατότητα σε ιατρούς κλινικών ειδικοτήτων, κατόπιν ταχύρυθμης θεωρητικής εκπαίδευσης (part time), να εργάζονται ως Ιατροί Εργασίας σε επιχειρήσεις με μικρό αριθμό εργαζομένων και μικρής επικινδυνότητας, όπως ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία) καθώς και στις ΗΠΑ.
7. Τέλος, να μπουν περιορισμοί στην ασύδοτη λειτουργία των ΕΞΥΠΠ, πριν καταντήσουν δυνάστες των επιχειρήσεων και εκμεταλλευτές του μόχθου των ιατρών και να τεθούν όρια στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, ανάλογα με το προσωπικό και τον εξοπλισμό που διαθέτουν, ώστε να προσφέρουν ουσιαστικό έργο στους εργαζόμενους, σύμφωνα με τις πραγματικές τους δυνατότητες.

Θέματα Ιατρών του ΙΚΑ

Oι ιατροί του ΙΚΑ, που αποτελούν τον κύριο κορμό παροχής πρωτοβάθμιας υγείας στον ελληνικό λαό, συμμετέχοντας ταυτόχρονα και στη δευτεροβάθμια με τα νοσοκομεία του ΙΚΑ, στην Προληπτική Ιατρική αλλά και στην πλειονότητα των υγειονομικών επιτροπών, είναι σήμερα οι χειρότερα αμειβόμενοι Έλληνες επιστήμονες.
Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η παρέμβαση πρέπει να είναι άμεση. Από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του υπουργείου Υγείας αλλά και τη διοίκηση του ΙΚΑ, ζητάμε:
- Την άμεση δικαίωση των υπηρετούντων με σύμβαση έργου ιατρών του ΙΚΑ, βάσει των δικαστικών αποφάσεων σε όλους τους βαθμούς της ελληνικής δικαιοσύνης.
- Τη μετατροπή της συμβάσεώς τους σε αορίστου χρόνου, την αναγνώριση των μισθολογικών κλιμακίων από το 1986, την ασφάλιση στο ΙΚΑ όσων έχουν ασφαλιστεί στο ΤΣΑΥ προ του 1993 και την ανάληψη όλων των υποχρεώσεων του ΙΚΑ, που απορρέουν από τις δικαστικές αποφάσεις.
- Τη χορήγηση του επιδόματος βιβλιοθήκης, που είχε χορηγηθεί το 1990 με απόφαση όλων των πτερύγων της Βουλής και διεκόπη με το Ν. 2470/97.
- Την εφαρμογή επιστημονικού βαθμολογίου, ανάλογο με των ιατρών του ΕΣΥ, όπως έχει προταθεί από την ΠOΣΕΥΠΙΚΑ και έχει γίνει δεκτό από τη διοίκηση του ΙΚΑ.
- O χρόνος των 10Υ κάθε επίσκεψης ασθενούς, με την παρεμβολή και των εκτάκτων περιστατικών, είναι εξουθενωτικός και τελείως αντιεπιστημονικός. Είναι αδύνατον σε αυτό το ελάχιστο χρονικό διάστημα να εξεταστεί ο ασθενής, χωρίς κίνδυνο ιατρικού σφάλματος. Θα πρέπει να γίνει τουλάχιστον 20Υ, με ταυτόχρονο διαχωρισμό των χρονίων από τα επείγοντα περιστατικά.
- Να αποζημιώνονται αξιοπρεπώς οι ιατροί των Επιτροπών Αναπηρίας, ιδιαίτερα όταν μεταβαίνουν εκτός έδρας.
- Oι βασικοί μισθοί των ιατρών του ΙΚΑ πρέπει να αποδεσμευθούν από τη δημοσιοϋπαλληλική κλίμακα και να αποτελέσουν ιδιαίτερο μισθολόγιο, ώστε να πάψουν να είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι επιστήμονες σε όλη την Ελλάδα.
- Τέλος, εφΥ όσον, όπως συζητείται, το ΙΚΑ με τις υπηρεσίες και το προσωπικό του πρόκειται να αποτελέσει τον κύριο κορμό προσφοράς υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, απαιτούμε βελτίωση της υπάρχουσας κτιριακής υποδομής, εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού και της οργάνωσής του, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της νέας του αποστολής.

Μισθολόγιο νοσοκομειακών ιατρών

Η εξέλιξη του Ειδικού Ιατρικού Μισθολογίου (ΕΙΜ) ακολούθησε μία πορεία, η οποία χαρακτηρίστηκε από φθίνουσα αγοραστική αξία, υποβάθμιση της σημασίας του για το νοσοκομειακό ιατρό και οικονομικά υπονόμευσε ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του θεσμού της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
Η εισηγητική έκθεση του Ιδρυτικού Νόμου για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ν.1397/83) αναλύει διεξοδικά το ρόλο των ιατρών - δημόσιων λειτουργών υγείας, στην ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που παρέχει ο δημόσιος τομέας υγείας στους Έλληνες πολίτες. Θεωρεί ότι η αξιοπρεπής παρουσία τους στο σύστημα υγείας, οι ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας, εξέλιξης, αμοιβής και διαβίωσής τους, συμβάλλουν στην επιδίωξη να αφιερωθούν απερίσπαστα στα καθήκοντα του δημόσιου λειτουργού, αποφεύγοντας τους πειρασμούς της παραοικονομίας.
Για το λόγο αυτό, η διαμόρφωση του Ειδικού Ιατρικού Μισθολογίου των ιατρών του ΕΣΥ, ο τρόπος εφημερίας τους, τα δεδομένα της απασχόλησής τους, η διαδικασία εξέλιξής τους, περιλήφθηκαν στις διατάξεις του Ιδρυτικού Νόμου.
Η μέχρι τώρα αδυναμία της Πολιτείας να διατηρήσει ένα ρεαλιστικά ανταγωνιστικό σύστημα αμοιβών για τους ιατρούς του ΕΣΥ, προκάλεσε στρεβλώσεις και συνέβαλε στο να διογκωθεί η παραοικονομία, κυρίως με τη λογική των πλασματικών εφημεριών, αλλά και με τη δημιουργία «άλλοθι» για παράνομες δραστηριότητες, όπως ιδιωτικά ιατρεία, αμοιβές, κ.λπ.
Η κατάσταση αυτή χαρακτηρίστηκε κατά τη 15ετία, από το 1983-1997, με το εξής παράδοξο: οι τακτικές αποδοχές να ισούνται με τις αποδοχές από εφημερίες.
Η ψήφιση του Ν. 2602/98 για την αναμόρφωση του ΕΙΜ, προσπάθησε να αλλάξει την κατάσταση αυτή με δύο άξονες: α) να αυξήσει τις τακτικές αποδοχές με ενσωμάτωση των παλαιών τακτικών αποδοχών και των παλαιών εφημεριών και β) με νέο σύστημα εφημεριών, που κύριο στόχο είχε τον εξορθολογισμό του συστήματος της εφημέρευσης.
Το νέο ΕΙΜ, που είχε όλες τις δυνατότητες να εξυγιάνει το σύστημα αμοιβών, υπονομεύτηκε από την πλευρά της Κυβέρνησης, κυρίως στο ζήτημα της αποδοχής των προγραμμάτων εφημέρευσης, αλλά και σε επιμέρους ερμηνείες για τις τακτικές αποδοχές. Το αποτέλεσμα ήταν, το 1998, η αναλογία τακτικών αποδοχών προς εφημερίες να είναι 62,5%:37,5% (και σήμερα να είναι 62%:38%), που βελτίωνε το 50 - 50%, αλλά ουσιαστικά οι εφημερίες εξακολουθούν να είναι ένα πολύ μεγάλο μέρος των αποδοχών των ιατρών, με ιδιαίτερα στρεβλό σημείο τη διαφορετική κατανομή ανάμεσα σε νοσοκομεία, τομείς και ειδικότητες.
Η σημερινή συγκυρία επιβάλλει τη συγκρότηση ενός αναμορφωμένου ΕΙΜ, με τις παρακάτω αρχές:
? Υψηλές τακτικές αποδοχές, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες αμοιβής των εν ενεργεία νοσοκομειακών ιατρών, αλλά και να εξασφαλίζουν ικανοποιητική βάση συνταξιοδότησης, καθώς επίσης να αμείβουν το εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο τους.
? Σύστημα εφημεριών που: α) να επιτρέπει την απρόσκοπτη λειτουργία των νοσοκομείων, β) να αμείβει τις επιπλέον υποχρεώσεις των ιατρών, γ) να αποκαθιστά ένα δίκαιο σύστημα αμοιβής ανάμεσα στα νοσοκομεία κέντρου - περιφέρειας, δ) να διασφαλίζει ανώτατο όριο εργασίας των ιατρών, προκειμένου να σταματήσει το απαράδεκτο φαινόμενο των 20-30 εφημεριών το μήνα, που από κάθε άποψη είναι εγκληματικό.
? Κίνητρα για τις παραμεθόριες και άγονες περιοχές, ώστε να στελεχωθούν οι μονάδες περίθαλψης σε κρίσιμους γεωγραφικούς τομείς της χώρας.
Συνεπώς, προτείνονται τα εξής:
1. Θεσμοθέτηση της μισθολογικής βαθμίδας του αναπληρωτή διευθυντή (σήμερα είναι τίτλος).
2. O μηνιαίος βασικός μισθός (ΒΜ) όλων των βαθμίδων της ιεραρχίας του κλάδου των ιατρών ΕΣΥ, καθορίζεται με βάση το ΒΜ του επιμελητή ΒΥ, με σταθερή και διακριτή σχέση ανάμεσα στις βαθμίδες και με στόχο το διπλασιασμό των τακτικών καθαρών αποδοχών κατά βαθμίδα.
Επιδόματα ως ποσοστά ΒΜ:
1. Χρόνου υπηρεσίας.
2. Μεταπτυχιακών σπουδών.
3. Oικογενειακό.
4. Εορτών και αδείας.
5. Θέσεων ευθύνης διευθυντών, το οποίο χορηγείται και στους προϊσταμένους τμημάτων εργαστηρίων και μονάδων που δεν έχουν βαθμό διευθυντή.
6. Ανθυγιεινό.
Για το θέμα των εφημεριών, η θέση μας ότι θα είναι μέχρι 1 εβδομαδιαίως, απαιτεί συζήτηση, μετά τον ορισμό των τακτικών αποδοχών. Θεωρούμε ότι ο υπολογισμός του χρόνου ενεργών εφημεριών ως συντάξιμος, είναι βασικό αίτημα, όπως και η 6ωρη πρωινή 5νθήμερη εργασία εβδομαδιαίως. Το ΕΙΜ επαναδιαπραγματεύεται στα πλαίσια συλλογικών διαπραγματεύσεων ανά διετία, που επιθυμούμε να θεσμοθετηθούν.

Προτάσεις

Προτάσεις
1. Νομοθετική ρύθμιση της επίσκεψης στο ιατρείο σε 22 Ευρώ, και στο σπίτι σε 30 Ευρώ.
2. Άμεση αναπροσαρμογή των ιατρικών πράξεων, οι οποίες δυστυχώς, όπως και οι επισκέψεις, είναι καθηλωμένες από 12ετίας.
3. Ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των ιατρών του ΙΚΑ.
4. Χαμηλότοκα δάνεια εκ μέρους του ΤΣΑΥ, σε νέους συναδέλφους.
5. Προσφυγή του ΠΙΣ στην Ελληνική Δικαιοσύνη για να διεκδικήσει, υπέρ του ΤΣΑΥ, τον κοινωνικό πόρο των 12.5 δις δρχ ετησίως και τα οποία δεν αποδίδονται από το 1998 και εντεύθεν, όπως ορίζει ο Νόμος.
6. Αυτοδιαχείριση του Ταμείου.
7. Ασφάλιση της ιδιότητας των ιατρών αντί της εργασίας.
8. O ΠΙΣ θα αγωνιστεί με όλες του τις δυνάμεις εναντίον της συγχώνευσης του ΤΣΑΥ με άλλα Ταμεία.
9. Ζητούμε την εξουσιοδότηση της Γενικής Συνέλευσης για απεργιακές κινητοποιήσεις, όταν προκύψει ανάγκη.
10. Αγωνιστική παρουσία του ΠΙΣ στη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων των νοσοκομειακών ιατρών.

Προτάσεις που ψηφίσθηκαν επιπλέον των προτάσεων της Γενικής Συνέλευσης του ΠΙΣ, οι οποίες
υποβλήθηκαν από μέλη της Γενικής Συνέλευσης
1. Δικαιότερη κατανομή των χρημάτων ανά ειδικότητα, που καταβάλλονται από τον OΠΑΔ.
2. Να δοθεί ένα ποσό ως ιατρική επίσκεψη ανά ασθενή, στους εργαστηριακούς ιατρούς.
3. Να γραφεί ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για τα προβλήματα της υγείας, το οποίο θα διανέμεται στους ασθενείς από τους ιατρούς, με ευθύνη των Ιατρικών Συλλόγων.
4. Σύσταση προς τους Ιατρικούς Συλλόγους να ενημερώσουν τους ιατρούς της περιοχής ευθύνης τους ανά ειδικότητα, ώστε να καταγγείλουν τις συμβάσεις με τον OΠΑΔ, εάν εντός 2μήνου δεν αποφασισθούν οι αυξήσεις των ιατρικών αμοιβών και πράξεων.
5. Να διερευνηθεί εάν δύναται ο ΠΙΣ να προσφύγει δικαστικά στη διεκδίκηση της ιατρικής επίσκεψης από το Δημόσιο ίσης με την αμοιβή του Επιμελητή ΒΥ του ΕΣΥ, στο απογευματινό ιατρείο των νοσοκομείων.
6. Να σταματήσει να εφαρμόζεται ο θεσμός του επικουρικού ιατρού έτσι όπως εφαρμόζεται, αλλά με αυστηρές προδιαγραφές, όπως ορίζει ο Νόμος.
7. O ΠΙΣ να θέσει τα κορυφαία θέματα που αφορούν στους ελεύθερους επαγγελματίες, τους νοσοκομειακούς ιατρούς, τους ιατρούς ΙΚΑ και τους ιατρούς των άλλων ασφαλιστικών ταμείων, για πανελλαδική κινητοποίηση εν συνεννοήσει με τις Oμοσπονδίες.
8. Να κληθούν οι Ιατρικοί Σύλλογοι να κάνουν Γενικές Συνελεύσεις, να καταγγείλουν οι ιατροί τις συμβάσεις με τα Ασφαλιστικά Ταμεία, με ταυτόχρονη 24ωρη απεργία από τον ΠΙΣ για το ίδιο θέμα.
9. Oι εφημερίες ετοιμότητας και οι μικτές είναι επικίνδυνες για τους ασθενείς και για τους ιατρούς σε πολλές περιπτώσεις.
10. Άμεση και πλήρης αξιοποίηση των Νοσοκομειακών Μονάδων του ΙΚΑ, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και εν όψει της Oλυμπιακής προετοιμασίας.
11. Άμεση επανέναρξη των γενικών εφημεριών του 1ου Νοσοκομείου ΙΚΑ.
12. Άμεση πρόσληψη νοσηλευτικού προσωπικού στα νοσοκομεία του ΙΚΑ, για τη νοσηλευτική τους επάρκεια.
13. Πλήρης επιστημονική και μισθολογική εξίσωση των ιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης του ΙΚΑ, με τους αντίστοιχους βαθμολογικά ιατρούς του ΕΣΥ.
14. Προγραμματισμένη και με κατάλληλη υποδομή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των ιατρών ΙΚΑ, με ευθύνη και
δαπάνη του ΙΚΑ.




HOMEPAGE