<<< Προηγούμενη σελίδα


Ο ΠΛΑΤΩΝ, Η ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ ΚΑΙ Η ΒΛΑΚΕΙΑ

Χριστόδουλος Γ. Σέγκος

 

Ο πλειοδοτών γλωσσικά φοιτητής, άρχισε την απάντηση του ως εξής - σχετικά με αυτό ο Πλάτωνας.......Αλλά ο δημοτικιστής ακαδημαϊκός Ι. Θεοδωρακόπουλος τον διέκοψε - Όχι κύριε οι άλλοι αλλάζουν. Ο Πλάτων μένει πάντοτε Πλάτων...
Προ ετών είχαν δημοσιευθεί στο παρόν έντυπο κείμενα τόσο για τον Πλατωνικό μύθο της Ατλαντίδος όσο και για τη βλακεία. Αυτό που μας κάνει να επανέλθουμε είναι η δημοσιοποίηση από τα ΜΜΕ των απόψεων "επιστήμονος" που τοποθετούσε την Ατλαντίδα στην Κύπρο.
Πέραν τούτου όμως κατά τη διάρκεια πρόσφατης παραμονής μου στις ΗΠΑ παρακολούθησα, σε βίντεο, παλαιότερη εκπομπή του ΑΒC στην οποία αναφέροντο τέρατα και σημεία. Πριν όμως επικεντρωθούμε στη βλακεία θα αναφερθούμε κατατοπιστικά στην Ατλαντίδα. Ο Πλάτων λοιπόν αναφέρεται στην Ατλαντίδα σε δύο διάλογους, στον Τίμαιο και στον ημιτελή Κριτία... Ο Τίμαιος είναι μια σύνοψη της Πλατωνικής φιλοσοφίας και πιθανώς γι' αυτό είναι στρυφνός, χωρίς τη χάρη άλλων διαλόγων. Λαμβάνουν μέρος ο Σωκράτης, ο Κριτίας, ο Ερμοκράτης, και ο Τίμαιος. Ο Κριτίας, ο αργότερα "φονικότατος" αρχηγός των τριάκοντα τύραννων, διηγείται τα περί Ατλαντίδος τα οποία του διηγήθηκε ο παππούς του Κριτίας ο πρεσβύτερος, ο οποίος τα άκουσε από τον πατέρα του τον Δρωπίδη στον οποίον τα διηγήθηκε ο αδελφός του ο Σόλων, ο οποίος τα άκουσε από Αιγύπτιο ιερέα της πόλεως Σάις. (Είναι μια τακτική που χρησιμοποιεί συχνά ο Πλάτων, ο... που συνάντησε τον... που ερχόταν από το Φάληρο και τον ρώτησε για το συμπόσιο του Αγάθωνος και εκείνος απήντησε πως άκουσε από τον... πως έγινε συμπόσιο στο οποίο συμμετείχαν οι.-... ) Ωστόσο η περιγραφή της Ατλαντίδος είναι σαφής και ακριβής. (...Έλληνες αεί παίδες εσταί, γέρων δε Έλλην ουκ εστίν. Όλοι είσθε νέοι κατά την ψυχή, διότι δεν έχετε καμιά παλιά γνώση για την αρχαία παράδοση... Θα σου μιλήσω για τους συμπολίτες σου που έζησαν πριν εννέα χιλιάδες χρόνια (9.000 χρόνια)... Τα αρχεία μας γράφουν ότι η πόλη σας αναχαίτισε κάποτε μια μεγάλη δύναμη που είχε επιτεθεί με αλαζονεία εναντίον όλης της Ευρώπης και της Ασίας ξεκινώντας από τον Ατλαντικό ωκεανό. Οι άνθρωποι μπορούσαν να ταξιδεύουν εκείνη την εποχή στον ωκεανό. Αμέσως μετά το στόμιο που, όπως μαθαίνω, εσείς ονομάζετε Ηράκλειες Στήλες, υπήρχε ένα νησί μεγαλύτερο από την Ασία και τη Λιβύη μαζί...η Ατλαντίδα. Σ' αυτό το νησί, την Ατλαντίδα, δημιουργήθηκε κάτω από βασιλική εξουσία μια μεγάλη και θαυμαστή δύναμη... προς την πλευρά μας επεκράτησε στη Λιβύη ως την Αίγυπτο... και στην Ευρώπη ως την Τυρρηνία. Αυτή λοιπόν η μεγάλη δύναμη συγκέντρωσε κάποτε όλα της τα στρατεύματα και επιχείρησε, με μια μόνον επίθεση να υποδουλώσει την πόλη σας και τη δική μας και όλες όσες βρίσκονται μέσα από τις Ηράκλειες Στήλες. Τότε ακριβώς Σόλων, αποκαλύφθηκε σε όλη την ανθρωπότητα η αρετή και η δύναμη της πόλης σας (της Αθήνας)... Επί κεφαλής (η Αθήνα) των Ελλήνων και στη συνέχεια αναγκασμένη να πολεμήσει μόνη, όταν οι άλλοι την εγκατέλειψαν, έφτασε στον έσχατο κίνδυνο αλλά τελικά απέκρουσε τους εισβολείς... και απελευθέρωσε με μεγαλοψυχία όλους εμάς τους άλλους που κατοικούσαμε μέσα από τις Ηράκλειες Στήλες.
Ύστερα όμως ήλθαν τρομεροί σεισμοί και κατακλυσμοί και μέσα σε μια μέρα και μια νύχτα φρίκης, όλο το γένος των πολεμιστών σας χάθηκε μέσα στη γη και το νησί της Ατλαντίδος βυθίστηκε στη θάλασσα και αφανίστηκε...) (Πλάτωνος Τίμαιος 22β). Στον ημιτελή Κριτία ο Πλάτων συνεχίζει τα περί Ατλαντίδος με λεπτομέρειες που αφορούν τη γεωγραφία, την κοινωνική δομή καί την κουλτούρα. Ο διάλογος διακόπτεται απότομα. Πιθανώς συνεπεία του θανάτου του Πλάτωνος.
Κατά τον Μεσαίωνα δεν εσυζητείτο το θέμα διότι αντεστρατεύετο τη Βίβλο. Εξ άλλου επικρατούσε η συμβιβαστική Αριστοτελική φιλοσοφία. Ο Αριστοτέλης ασχολείται με πιο γήινα θέματα. Δεν είναι στον ίδιο βαθμό πηγαίος και δεν απέκτησε ποτέ το ειδικό βάρος του δασκάλου του θεωρεί δε τα περί Ατλαντίδος ως επινόηση του Πλάτωνος, όπως και είναι.
Αυτός είναι ο πυρήνας του Πλατωνικού μύθου της Ατλαντίδος, στον οποίο βασίστηκαν και έγραψαν, τα όσα έγραψαν, διάφοροι μεταξύ των οποίων - περιέργως - και πολλοί σημαντικοί: ως επιστήμονες, ως συγγραφείς και ως άτομα. Έτσι λοιπόν μετά το μεσαίωνα κυκλοφόρησε πληθώρα απόψεων. Ατλαντίδα "υπήρξε" στη: Βολιβία, Σκανδιναυική χερσόνησο, Σπιτσβέργη, νότιο Ισπανία, θάλασσα των Σαργασσών, Παλαιστίνη, Αττική, Τυνησία, Κρήτη, Λιβύη, Σαντορίνη, Κούβα, Κύπρο...
Ο Πλάτων χρησιμοποιεί συχνά αλληγορίες και μύθους, (κάτι σαν τελική πράξη σε πολλούς διάλογους) όπως του Ηρός, του Σπηλαίου και των σκιών, του νερού της λήθης, του Παμφύλιου Αρδιαίου απ' όπου και το "Επί Ασπαλάθων" του Σεφέρη. Πιθανότατα με το μύθο της Ατλαντίδος ήθελε να προειδοποιήσει τους Τυράννους των Συρακουσών, με τους οποίους ως γνωστόν, είχε δεσμούς, ή και τους ίδιους τους Αθηναίους για το θλιβερό τέλος τους.
Πλάτων είναι ότι θέλει κάνει - αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αναφέρεται σε υπαρκτή Ατλαντίδα.
Όσο για την - Ελληνική θεωρία - της Θήρας (Σαντορίνης) η οποία (θεωρία) όχι μόνον μεταφέρει την Ατλαντίδα από νήσο πέραν των Ηρακλείων Θηρών - (δηλαδή από τον Ατλαντικό, όπως ρητά αναφέρεται από τον Πλάτωνα) - στη ανατολική Μεσόγειο, αλλά θεωρεί λάθος και τα εννέα χιλιάδες χρόνια (9.000 χρόνια) και τα μειώνει σε εννιακόσια (900). Τέτοια λάθη λοιπόν ο Πλάτων(!!!) ή έστω οι αντιγραφείς των κειμένων του - ή μήπως είναι κι αυτό συνομωσία των ανθελλήνων Ευρωπαίων; (έκαναν δηλαδή το 900 - 9.000 για να κλέψουν τη δόξα από τη Σαντορίνη που επί τέλους έχει το σχήμα μισού κρατήρα ηφαιστείου). Ολόκληρα κρατήρα έχουν και η Αίτνα και ο Βεζούβιος, θα λέγαμε όμως ότι με τη θεωρεία αυτή είναι ως να υποστηρίζει κάποιος ότι ο Καρολομάγνος ήταν η βασίλισσα του Σαββά ή η Κλεοπάτρα της Αιγύπτου. Αρκεί να γίνει αλλαγή στη χρονολογία και στο φύλο του Καρολομάγνου. Αλήθεια αραβικούς αριθμούς χρησιμοποιούσε ο Πλάτων; Ώστε τα δύο μηδενικά να γίνονται εύκολα τρία και τα τρία δύο;
- Όποιος λέει τέτοιες εξυπνάδες είναι ανθέλλην.
Μα είναι δυνατόν να μην αναφέρεται, η Ατλαντίδα, έστω και μία - μία μόνον - φορά στην εκπληκτική Ελληνική Μυθολογία ή έστω να την αναφέρει κάποιος άλλος, στην υπόλοιπη Ελληνική γραμματεία, πλην του Πλάτωνος; Το Iλιον αναφέρεται πολλές φορές και στο τέλος ο κύριος Γερμανός, ο ψευτοαρχαιολόγος - αφού κατέστρεψε, κατά αντιεπιστημονικό τρόπο τα πάντα - το βρήκε. Πέρασε και μια βόλτα από τα υπαίθρια κοσμηματοπωλεία της Κωνσταντινουπόλεως...
Πάντως το ότι ούτε ένας - ούτε ένας - αιγυπτιολόγος δεν βρήκε κάτι για την Ατλαντίδα, στα τόσο πολλά κείμενα ιερογλυφικών που μεταφράστηκαν μέχρι σήμερα, δεν σημαίνει τίποτα βέβαια, διότι δεν έχουν μεταφραστεί όλα (τα κείμενα) και ανακαλύπτονται συνεχώς καί νέοι πάπυροι. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι κάποτε ίσως βρεθούν αναφορές για την Ατλαντίδα.
Μπορεί. Όμως δεν σκεφτήκατε ότι 9.000 χρόνια πριν (όπως ρητά αναφέρεται από τον Πλάτωνα - τα άλλα είναι αέρας κοπανιστός) από την εποχή του σοφού Σόλωνα δεν υπήρχε: ούτε η πόλη Σάις, ούτε αρχεία, ούτε γραφή, ούτε πυραμίδες, ούτε Αίγυπτος, ούτε Μεσοποταμία, ούτε Ινδίες, ούτε Κίνα;
- Και αν υπήρξαν επαναλαμβανόμενοι πολιτισμοί που καταστράφηκαν από κατακλυσμούς και μετά ξανάρχιζε νέος πολιτισμός που καταστρεφόταν κι αυτός και μετά...

- Κι αν εξωγήινοι (ΕΤ δηλαδή Εxtraterrestial) με UFΟ έφερναν πολιτισμό ο οποίος καταστρεφόταν, και μετά άλλοι Ε,Τ. - ή και οι ίδιοι - πάντα με UFΟ βέβαια - τον ξανάφερναν (τον πολιτισμό) και μετά ξανά καταστρεφόταν και μετά...
- Άντε να μη σου πούμε και για την ομάδα Ε, τις επιτροπές που τα μέλη της συμμετέχουν και τα μυστικά όπλα και τον πλανήτη του γνωστού αστερισμού...
- Αν δεν πιστεύεις σε όλα αυτά (ομάδα Ε, ΕΤ και στα χιλιάδες UFΟ) δεν είσαι μόνον ανθέλληνας αλλά και σιωνιστής. Άντε μη σε πω και Σεφεριστή.
Τι να σου κάνω λιγοστεύουμε εδώ και 2342 χρόνια, έφυγε και η Μαλβίνα τι να κυνηγήσουμε στο Σκάμανδρο.
-Σεφεριστή, ε Σεφεριστή


 

ΗΟΜΕPAGE